کودک و گفت و گو

کودک و گفت و گو جستارهایی است پیرامون فلسفه، فناوری، کودک و گفت و گو

کودک و گفت و گو

کودک و گفت و گو جستارهایی است پیرامون فلسفه، فناوری، کودک و گفت و گو

گفت و گوی آزمایشی

دوشنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۷، ۰۵:۵۴ ب.ظ | سین کمالی | ۰ نظر

هرچه جهان پیچیده‌تر می‌شود، اهمیت فلسفه برای همگان بیشتر می‌شود. آموزش فلسفه آموزش چگونه اندیشیدن است و در این قلمرو، پیش از آن‌که به درستی اندیشه تأکید شود، بر درست اندیشیدن تأکید می‌گردد(نقیب زاده، 1379). کودکی که به‌طور فلسفی آموزش می‌بیند توانایی پاسخگویی به نیازها و اشتیاق به اندیشیدن در مورد تفکر خودش را دارد (مک کال:1990). اگر کنجکاوی طبیعی کودکان و میل آن‌ها به دانستن درباره جهان را با فلسفه مرتبط سازیم، می‌توانیم کودکان را به متفکرانی تبدیل کنیم که بیش از پیش نقاد، انعطاف‌پذیر و مؤثر باشند(فرمهینی فراهانی، میرزا محمدی و خارستانی، 1387)[i].



[i]  فرمینی فراهانی، محسن.، میرزامحمدی، محمدحسین. و خارستانی،اسماعیل. (1387). تبیین تطبیقی اهداف آموزش فلسفه به کودکان در کشورهای مختلف. حکمت و فلسفه. سال4، شماره4:45-70.


  • سین کمالی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی